Događaji
Događaji / 10/07/2025 / 117
Svi se sećamo dana kada je ProWein bio najvažniji vinski sajamski događaj u Evropi. U martu se čitava vinska scena iz svih krajeva sveta okupljala pod halama dizeldorfskog sajmišta. Za zemlje istočne Evrope je bilo izuzetno bitno da prisustvuju sajmu u Dizeldorfu kako bi skrenuli pažnju na vina iz ovog dela sveta. Međutim, nakon perioda korone, svet više nije isti.
Mnogo stvari se promenilo pa samim tim i status svetskih sajamskih manifestacija. Postepeno se izdvojio Vinexpo u Parizu kao mesto gde vinari i vinski eksperti žele da budu. Jednostavno, Pariz kao ogroman grad sa infrastrukturom koja je mogla da prihvati i organizovanje Olimpijade, se pokazao kao odlična lokacija za organizaciju vinskog sajma. Ponudio je posetiocima sve ono što Dizeldorf nije mogao. I po mnogo povoljnijim cenama.
I ja se prisećam dana kada je novinarska akreditacija ProWeina garantovala besplatan prevoz ne samo u gradu, već u čitavoj regiji tako da nije predstavljalo problem ako vam je hotel nekih 60-70 kilometara daleko od grada. A razlog za to je bio jer su hotelijeri u Dizeldorfu u vreme sajma povećavali cene hotela po 300%, a restorani su se prosto utrkivali ko će više podići cene hrane tokom trajanja sajma. I to je postala stvarnost ProWeina. Pored visokih cena za izlagački prostor, vinarije su morale plaćati i još više troškove boravka u Dizeldorfu.
NOVI ZAOKRET
Proteklih dana, Dizeldorf je okupio vinske medije sa svih meridijana. Kao strogo čuvana tajna, pripremana je prezentacija novog vizuelnog identiteta sajma ProWein i novi sadržaji kojima organizatori pokušavaju da odgovore na sve brojnije kritike i evidentni pad broja izlagača.
Uz lajt šou, razigrane hip hop igrače, vatromet i specijalne efekte, na pozornici je direktor ProWeina Marius Berlemann predstavio novi kurs za budućnost ProWeina. Sama manifestacija je prihvatila moto: „Oblikujemo, Kreiramo, Uzdižemo“ (Shape, Create, Elevate) a novi vizuelno atraktivan identitet ističe internacionalnost događaja koji na jedno mesto dovodi izlagače iz celog sveta. Shodno tome, svaka država učesnica će dobiti svoju kombinaciju boja koja će asocirati na njene nacionalne boje i zastavu.
Ključni element transformacije je uvođenje koncepta Buyers Concierge Team. Zadatak ovog tima je da dovede na sajam vrhunske kupce i uvoznike iz regija kao što su SAD, Kanada, istočna Evropa i Skandinavija. Zanimljivo je da već nekoliko godina ovakav način funkcionisanja postoji na sajmu Wine Vision Open Balkan u Beogradu i pokazuje uspešne efekte, tako da se čini da je ProWein ovaj koncept preuzeo u nadi da će pokazati podjednako dobre rezultate.
Za kupce koji žive u radijusu od 350 kilometara oko Dizeldorfa, što uključuje gradove u Nemačkoj, Belgiji i Holandiji, ProWein će ponuditi besplatan autobuski šatl prevoz tokom svih dana trajanja sajma.
Još jedna stvar koja već postoji na sajmu Wine Vision Open Balkan, a sada je uvodi i sajam ProWein je B2B alat Live Fair Match Arena 2026 kako bi posetiocima sajma olakšao susrete i poslovne sastanke.
Posetioci sajma ProWein će iskusiti i festivalski deo programa u cilju da spoje elemente sajma i festivala. Cilj je da mediji žele da dođu na sajam ProWein kako bi se upoznali sa novitetima i vestima na globalnoj vinskoj sceni. U tu svrhu je formiran program Wine Agora sa više od 12 sati intervjua, panela, obraćanja i predavanja vinskih profesionalaca.
Sam raspored izlagača po halama se takođe menja. Žestoka pića će dobiti dodatni prostor u skladu sa rastom ovog segmenta na svetskoj sceni. U hali 5 će se nalaziti redizajnirani ProWein Zero segment koji će sada sadržati i žestoka pića bez alkohola i prostor za interaktivne degustacije. Sajam ProWein će pokrivati prostor od hale 1 do hale 7, a položaj štandova je napravljen tako da olakša posetiocima snalaženje. Dodatno smanjenje prostora između štandova će olakšati i skratiti pešačenje posetilaca od hale do hale. Kapacitet novog prostora je 4000 izlagača iz 60 zemalja.
U saradnji sa gradom Dizeldorfom, sajam ProWein je usmerio napore da boravak tokom sajma ujedno bude i uživanje u lepotama grada, pa da boravak u ovom gradu spoji biznis i uživanje. ProWein takođe razgovara sa hotelijerima da se optimizuje ponuda i cenovnik hotela u vreme sajma da bi odgovorili na oćekivanja izlagača i posetilaca.
Sajam ProWein se održava od 15. marta do 17.marta 2026.godine tako da ćemo već u martu videti da li su izlagači i posetioci prihvatili ove novitete iz Dizeldorfa.
Tomislav Ivanović
Nagrađivani vinski novinar, kritičar i saradnik odabranih vinskih magazina. Autor i urednik vebsajta www.vinopedia.rs. Nosilac WSET3 sertifikata. Član Udruženja somelijera Vojvodine. Sudija na nacionalnim i internacionalnim vinskim takmičenjima. Vodi radionice i predavanja na temu vina Srbije i Balkana. Lokalni partner organizacije Wine Mosaic. Suosnivač Međunarodnog dana prokupca.
Pročitajte i druge članke iz ove rubrike:
PROWEIN PRAVI ZAOKRET
PROČITAJ VIŠE
VREME JE ZA PROKUPAC
PROČITAJ VIŠE
BIWC 2025 - NOVA ERA ZA BALKANSKA VINA
PROČITAJ VIŠE
POČINJE WINEOS 2025 U OSIJEKU
PROČITAJ VIŠE
ŽUPSKI KARAVAN PROKUPCA 2024
PROČITAJ VIŠE
Pobednik MILLESIMA BLOG AWARD 2016
Winner MILLESIMA BLOG AWARD 2016
VINO & FINO vinska ličnost godine 2016
VINO & FINO wine personality of the year 2016